Migreeni

Migreenille on tyypillistä toistuvat päänsärkyjaksot, jotka voivat alkaa nopeasti tai hitaasti, kestää vain lyhyen ajan tai jopa vuorokausia. Kohtauksiin voi sisältyä myös visuaalisia tai somaattisia oireita kuten raajojen tai kasvojen pistelyä - nk. auroja. Migreeni on vahvasti perinnöllistä ja puhkeaa usein lapsuudessa tai nuoruudessa.

Funktionaalisesta neurologiasta apua migreeniin

Migreeni on yksi yleisimmistä neurologisista sairauksista. Siitä kärsii n. 15-18% väestöstä. Migreenivariaatioita on useita eikä kenenkään migreeni ole samanlainen! Migreenikolle tyypillisiä seurannaisoireita ovat myös krooniset tuki- ja liikuntelinoireet, tasapaino- ja keskittymishäiriöt kuten matkapahoinvointi ja silmien väsyminen, valo- ja ääniherkkyys, yöllinen purenta (bruxismi), ruonsulatusongelmat sekä ääreisverenkierron heikkeneminen. Hoidan migreenipotilaita sekä akuutissa tilassa että ehkäisevästi. Hoitoni on lääkkeetöntä, tutkimuksiin perustuvaa ja hyödyntää uusimpia neurologisen kuntoutuksen hoito- ja kuntoutusmenetelmiä. Vastaanotollamme:

• Selvitämme onko kyseessä migreeni vai jokin muu ongelma.
  • Teemme kokonaisdiagnoosin tilanteestasi mm. kartoittamalla migreenityyppisi, migreenihistorian perheessäsi sekä elintapasi.
  • Lääkkeetön hoito- ja kuntoutussuunnitelma edellisten pohjalta sisältää erilaisia selkärankaa ja hermostoa stimoloivia tekniikoita, jotka yhdistetään kotona tehtäviin harjoituksiin.
  • Ohjaamme sinut tarvittaessa jatkotutkimuksiin, mikäli tarve vaatii

Oma aktiivinen osallistumisesi hoitoon ja kotona tehtävät harjoitukset ovat tärkeitä tulosten vakiinnuttamiseksi. Älä anna kivun rajoittaa elämääsi! Varaa aika vastaanotolleni