30 loka 2014

Mikä liikuntamuoto sopii minulle parhaiten?

http://www.twinscrossfit.com/wp-content/uploads/2014/05/crossfit-1.jpg

Lyhyesti – se, mistä pidät eniten!

Aikana jolloin liikkumattomuus on yksi suurimmista tekijöistä huonolle terveydelle ja toimintakykymme heikkenemiselle tärkeintä on yksinkertaisesti lopettaa paikallaan pönöttäminen ja lähteä liikkeelle. Vanhat urheiluvammat tai ikä eivät sinänsä ole este millekään liikuntamuodolle vaikkakin ne on hyvä ottaa huomioon uusiin lajeihin ja tekniikoihin siirryttäessä. Kuitenkaan pelko siitä, että “tästä lajista se selkä viimeksikin kipeytyi” ei tulisi ohjata liikunnan aloittamista.

Kehosi tarvitsee sitä, minkä se on menettänyt. Uudestaan liikunnan aloittamisessa kannattaakin kysyä apua ja ohjastusta alan ammattilaisilta. Vaivaako selkä? Korjataan se kuntoon. Epävarma tekniikoista? Aloita harjoittelu osaavan ohjaajan kanssa.

Laadukas liikunta on tärkeää. Kokeile lajeja missä et ole (synnynnäisesti) hyvä. Lihasvoimaa mutta ei notkeutta? Kokeile joogaa ja sykettä nostavaa urheilua kuten uintia. Liikkuvuutta liikaakin? Kokeile pilatesta. Liikkuvuus ja kestävyys kohdallaan? Nostele painoja tuki- ja liikuntaelimistön vahvistamiseksi. Tai ihan vaan vaihtelun takia. Mikään ylläolevista ei kiinnosta? Kokeile zumbaa, sambaa, capoeiraa, potkunyrkkeilyä, tai chi:ta tai lähde vain kävelylle ystävien kanssa.

Jos liikunnan aloittaminen arveluttaa vaivojen takia voit varata ajan online-ajanvarauksen kautta tai numerosta 0400 29 29 08.

leave a comment

Make sure you enter the (*) required information where indicated. HTML code is not allowed.